1. Загальні правила поведінки здобувачів освіти в Західно-Донбаському професійному ліцеї

1.1 Правила поведінки здобувачі освіти у ліцеї базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті ліцею.

1.2 У випадку порушень Правил до здобувачів освіти можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- запис зауваження в щоденник;

- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу здобувача освіти;

- виклик здобувача освіти самого або з батьками на педагогічну нараду, Раду профілактики правопорушень;

- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.

1.3 Здобувач освіти приходить до ліцею  за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у ліцей дотримується правил ввічливості, знімає в гардероб верхній одяг і прямує до місця проведення уроку.

1.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

1.5 Забороняється приносити до ліцею та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.

1.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

1.7 Не дозволяється без дозволу викладачів, майстрів виробничого навчання йти з ліцею і з її території в урочний час. У разі пропус-ку учбових занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати без поважних причин забороняються.

1.8 Здобувачі освіти приносять необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Повиненні дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до ліцею з підготовленими домаш-німи завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.

1.9 Здобувачі освіти повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.

1.10 Здобувач освіти  має бути ввічливим у спілкуванні з викладачами, майстрами виробничого навчання працівниками ліцею, батьками інших учнів, а також з учнями.

1.11 Здобувачі освіти  проявляють повагу до старших. Здобувачі освіти, викладачі, майстри виробничого навчання звертаються один до одного шанобливо.

1.12 Поза ліцеєм  здобувачі освіти поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я ліцею.

1.13 Здобувачі освіти повинні дбайливо ставитися до ліцейного майна і речей, що належать викладачам та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно ліцею, надають посильну допомогу в його ремонті а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.

1.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

2. Поведінка на заняттях

2.1 До початку уроку здобувач освіти повинен прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.

2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.

2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.

2.4 Забороняється виходити з кабінету без дозволу викладача.

2.5 Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з кабінету , то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.

2.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

2.7 При вході викладача, майстра виробничого навчання  в кабінет здобувачі освіти  встають на знак вітання, сідають після того, як викладач відповість на вітання і дозволить сісти. Так само здобувачі освіти вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.

2.8 Протягом уроку:

- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;

- не можна підводитися без дозволу викладача;

- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;

- забороняється користуватися мобільними телефонами.

2.9 Урочний час повинен використовуватися здобувачами освіти  тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.

2.10 Здобувачі освіти зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.

2.11 Якщо здобувач освіти  хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.

2.12 Під час уроку здобувач освіти  має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

2.13 Здобувач освіти має право в коректній формі остоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

2.14 Дзвінок про закінчення уроку дається для викладача. Тільки коли викладач оголосить про закінчення заняття, здобувач освіти  має право покинути клас.

2.15 При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять

Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

3.1 Під час перерви здобувачі освіти зобов’язані:

- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;

- вийти з кабінету;

- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

- підкорятися вимогам працівників ліцею, черговим учням;

- допомагати підготовляти кабінет на прохання викладача до наступного уроку.

3.2 Під час перерви здобувачі освіти можуть вільно переміщатися по ліцею, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки

3.3 Під час перерв здобувачам освіти забороняється:

- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих для цього;

- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися;

- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочива ти іншим;

- палити в будівлі і на території ліцею.

3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

3.5 Після закінчення занять учень повинен:

- одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути ліцей, дотримуючись правил ввічливості.

3.6. Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

3.8 На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового викладача, адміністрації ліцею за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

4. Кінцеві положення

4.1 Здобувачі освіти не мають права пропускати заняття без поважних причин.

4.2 Здобувачі освіти не мають права під час знаходження на території ліцею  та проведенні ліцейних  заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

4.3 Здобувачі освіти не мають права знаходитися в приміщенні ліцею після закінчення учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників ліцею.

4.4 Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території ліцею категорично заборонено.


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.


Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1.     Якщо комісія, створена для розгляду випадку булінгу (цькування),  визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, то керівник навчального закладу в обов’язковому порядку повідомляє про це  уповноваженим підрозділам:

·        ювенальній поліції сектору превенції Павлоградського відділу Національної поліції;

·        Службі у справах дітей.

2.     У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою.

Згідно з КУпАП булінг (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладання штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, або від 20 до 40 годин громадських робіт. Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладання адміністративного стягнення, штраф становитиме від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин. Булінг (цькування), вчинений малолітньою або неповнолітньою особою, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.